12 niespodziewanych powodów dla których powinniście pić wodę

>>12 niespodziewanych powodów dla których powinniście pić wodę

12 niespodziewanych powodów dla których powinniście pić wodę

Lato przed nami, więc jest to najlepszy czas, aby w naszej głowie ułożyć kilka zdrowych nawyków. Dzisiejszy wpis poświęcę wodzie i jej dwunastu zaletom, o których nie każdy może mieć pojęcie. Czasem warto się zastanowić czy kolejnego kufla piwa, nie lepiej zastąpić szklanką wody.

Woda jest najpopularniejszym napojem niealkoholowym w Polsce* i z każdym kolejnym rokiem zyskuje na popularności. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą rosnącej roli zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej. Taki trend może cieszyć, ponieważ konkurencyjne dla niej słodkie napoje i soki stanowią ogromne zagrożenie dla zdrowia, zwiększając ryzyko otyłości, udaru mózgu i problemów związanych z sercem. Tych zagrożeń można uniknąć, jeżeli zdecydujemy się pić wodę, która nie ma negatywnych skutków ubocznych. Odłóż więc słodkie napoje na bok i spraw by woda stała się ulubionym napojem. Korzyści naprawdę są nieograniczone!

Bilans płynów

Około 60% ciała jest zrobione z wody. Picie wystarczającej ilości H2O utrzymuje równowagę płynów w ciele, co pomogą transportować składniki odżywcze w organizmie, regulować temperaturę ciała, trawić jedzenie i nie tylko.

Kontrola kalorii

Zapomnij o innych sztuczkach dietetycznych – woda pitna może również pomóc w utracie wagi. Liczne badania wykazały związek między piciem wody a utratą kilku kilogramów. Tajny powód? Woda po prostu pomaga ludziom czuć się pełnymi, a w rezultacie ogranicza konsumpcję.

Paliwo do mięśni

Pocenie się na siłowni powoduje, że mięśnie tracą wodę. A kiedy mięśnie nie mają wystarczającej ilości wody, stają się zmęczone. Aby uzyskać dodatkową energię, spróbuj wody pitnej, aby przepchnąć ostatnią serię przysiadów.

Czyni skórę jaśniejszą

Niektóre toksyny w organizmie mogą powodować zapalenie skóry, co prowadzi do zatkania porów i trądzik. Twierdzenie, że woda czyni skórę wolną od zmarszczek jest naciągane, jednak jej picie wypłukuje toksyny i może zmniejszyć ryzyko wyprysków.

Wspomaga pracę nerek

Nasze nerki przetwarzają codziennie 200 litrów krwi, przesyłając odpady i transportując mocz do pęcherza. Jednak nerki potrzebują wystarczającej ilości płynów, aby usunąć to, czego nie potrzebujemy w ciele. Wypijmy to!

Poprawia koncentrację

Aby naprawdę się skupić, szklanka wody może pomóc ludziom skoncentrować się i pozostać odświeżonym i czujnym.

Dodaje energii

Odstaw kawę – woda może pomóc w walce ze zmęczeniem. Jednym z najczęstszych objawów odwodnienia jest zmęczenie. Kolejny powód, żeby iść się jej napić!

Pomaga na kaca

Jeśli alkohol tym razem z Tobą wygrał, to co najlepsze możesz zrobić, to pomóc kacowi szklanką wody, aby nawodnić ciało i powstrzymać ten bolesny ból głowy.

Profilaktyka bólu

Trochę wody może naprawdę zrobić różnicę. Skurczone stawy, skurcze mięśni i naprężenia mogą wystąpić, jeśli organizm jest odwodniony.

Zachowaj płynność

Nikt nie lubi zajmować się problemami z trawieniem. Na szczęście, picie wystarczającej ilości wody dostarcza płynów do okrężnicy, co pomaga w robieniu rzeczy, ahem, robieniu ich płynnie.

Pomaga walczyć z chorobą

Woda może pomóc wstanie odwodnienia, spowodowanemu wpływem upalnej pogody. Uważaj – płyny do picia nie zostały naukowo potwierdzone, że pokonają przeziębienie za jednym zamachem, więc nie zamieniaj tego na wizytę u lekarza lub inne środki na przeziębienie.

Wspomaga pracę mózgu

Badanie w Londynie wykazało związek między uczniami zabierającymi wodę do sali egzaminacyjnej a lepszymi ocenami, co sugeruje, że H2O promuje czystsze myślenie. Chociaż nie jest jasne, czy picie wody ma coś wspólnego z lepszym wynikiem, nie zaszkodzi tego wypróbować!

Jak się nawodnić

Ilość wody, jakiej ludzie potrzebują dziennie, jest przedmiotem debaty, ale badania sugerują, że dorośli potrzebują jej od 9 do 16 szklanek. Liczba ta zależy od poziomu aktywności, wieku i ilości wody konsumowanej w kawie, herbacie lub bogatych w wodę warzywach i owocach. Oto jak się prawidłowo nawodnić: Zacznij od wypicia szklanki wody zaraz po przebudzeniu i 30 minut przed zjedzeniem dużego posiłku. (Pomoże to również kontrolować apetyt). Przyzwyczaj się do trzymania butelki z wodą przez cały czas. Jeśli kubki smakowe będą znudzone, urozmaić ją wyciśnięciem cytrusów do szklanki. Zanim się zorientujesz, wszystkie korzyści płynące z wody będą na wyciągnięcie ręki … i w twoim ciele.

 

* Źródło: Rynek napojów bezalkoholowych –morze zmian, ocean potrzeb. Opublikowany 6 października 2017 przez KPMG.

 

2018-04-15T15:09:47+00:00 15 kwietnia 2018|